In de nieuwe aflevering Kick 't Met zijn Wytse van der Goot en Jeroen Elshoff te gast. In de aflevering kantelt het gesprek al snel naar Jefferson Osei als Wytse hem vraagt hoe de samenwerking van
Ajax met
Daily Paper is ontstaan.
Jefferson die naast de host van de podcast ook co-founder is van het kledingmerk Daily Paper vertelt over hoe dat proces precies was verlopen. "Het proces ging via adidas, maar we hebben aan beiden kanten lopen lobbyen," legt hij uit. "Door mijn werk ken ik best wel veel voetballers, tijdens de wedstrijd en voor de wedstrijd kwamen ze altijd even groeten en dat viel op bij de directieleden."
"De kinderen van Edwin van der Sar kwamen de winkel heel vaak binnen. Op een gegeven moment kende Edwin mij, zo zijn we aan de praat gekomen." Echter liepen de gesprekken met de marketingafdeling van Ajax eerst iets anders dan gehoopt aangezien die Daily Paper zagen als een mogelijke sponsor.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen
Toen Jefferson vlak voor corona tijdens Paris Fashion Week in contact kwam met een sportmarketing medewerker van adidas ging het balletje rollen. "Ik wilde in eerste instantie Arsenal doen," vertelt Jefferson verder. "Op een gegeven moment is corona gekomen en is het heel lang stil gebleven. Ajax had toen een Bob Marley samenwerking gelanceerd en met Daily Paper hadden we ook een Bob Marley samenwerking. Ajax en adidas waren toen erg bang dat de campagnes op elkaar zouden lijken en werd ik van alle kanten benaderd van wat we precies gingen doen."
Door de gesprekken die toen gevoerd werden raakten de directieleden langzaam gecharmeerd van Daily Paper, ook de connectie met veel van de spelers zou hierbij geholpen hebben. Toen Ajax en adidas na de samenwerking met de Bob Marley Foundation zochten naar een opvolger stond Daily Paper bovenaan het lijstje. "Nu beseffen heel veel mensen dat het eigenlijk een mooi shirt is," vertelt Jefferson trots. Dat was echter toen een slecht gemaakte foto van het shirt vanuit Colombia voor het eerst online verscheen wel even anders.