Kanye zijn website Yeezy.com werd vorige week offline gehaald nadat hij een wit T-shirt met zwarte hakenkruizen verkocht. Op X probeert Ye nu zijn ontwerpen te verdedigen en licht zijn eerdere opmerkingen toe. Kanye verkocht in totaal zo'n 100.000 shirts van twintig dollar per stuk wat hem zo'n 2 miljoen dollar op heeft geleverd.
Hij begon met het bericht: “MY TWITTER RAMPAGE WAS 90% JEW PROOF”, en vervolgde: “WELL 2 YEARS AGO I TWEETED DEATHCON 3 ON THE JEWS IM SURE NO ONE REMEMBERS THAT.” Ook zegt hij dat hij geen Jodenhaat verspreidde, hij zou namelijk maar een paar specifieke Joden hebben bedoeld: AND A FEW SPECIFIC JEWS NOT THE ENTIRE RACE FOR CRYING OUT LOUD BUT A FEW SPECIFIC JEWS CAME TOGETHER AND DID EVERYTHING THEY COULD TO DESTROY ME NOT PLAYING VICTIM JUST REFRESHING EVERYONES MEMORY.”
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen
Volgens Ye was er ook weinig mis met het gebruik van hakenkruizen op zijn kleding: “I’VE HAD MY SWASTIKA T SHIRT IDEA FOR OVER 8 YEARS IT WAS SO INTRIGUING TO ME THAT A SYMBOL HAD SO MUCH PROGRAMMING IN IT.” Kanye gaat vervolgens verder door te claimen dat het hakenkruis veel verschillende betekenissen kan hebben: “I THEN FOUND OUT THAT SWASTIKA HAD MANY DIFFERENT MEANINGS AND MANY DIFFERENT NAMES.”
Ook claimde Ye dat hij Shopify, het bedrijf dat Yeezy.com offline haalde, altijd al haatte: “YEEZY WAS ALSO DROPPED BY SHOPIFY THIS WAS A MAJOR VICTORY BECAUSE I HATE SHOPIFY AND I ALWAYS HAVE I KNEW THEY WOULD DO SOME PUSSY SHIT LIKE THIS.” Vervolgens viel hij het bedrijf aan voor het verzamelen van data: ANYONE WHO’S ON SHOPIFY JUST KNOW THEY CONTROL YOUR MARKET AND THEY HAVE ALL OF YOUR DATA WHICH RAISES THE VALUE OF SHOPIFY WHILE EXCLUDING THE BRANDS FROM THAT UPSIDE.”
Zie het shirt hieronder.