The
Notorious B.I.G is vandaag, 24 jaar geleden overleden en het kledingmerk KITH heeft speciaal voor deze dag zijn tweede Notorious B.I.G collectie aangekondigd. De collectie is tot stand gekomen in samenwerking met de erfgenamen van de legendarische rapper.
De gehele opbrengst zal aan scholen in Brooklyn gedoneerd worden. Op het persoonlijke Instagram account van de KITH oprichter, Ronnie Fieg, geeft Ronnie meer uitleg over zijn inspiratie voor de collectie. Hij legt uit
Biggie's positiviteit graag te willen doorvoeren en hij heeft hiervoor zelfs Biggie's zoon en dochter gesproken. KITH is met zes scholen in gesprek gegaan en samen hebben ze een benodigdheden lijstje opgesteld. Met de opbrengst zullen de scholen voorzien worden van basisschool benodigdheden zoals boeken, technologische middelen en eten.
De collectie bestaat uit t-shirts en hoodies, waar de legendarische artiest en zijn klassieke album Ready to Die op afgebeeld staan. Ook zijn er nog verschillende accessoires in de collectie te vinden, die uiteenlopen van Biggie petten, posters, asbakken en aanstekers.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen
Om de collectie compleet te maken is KITH nog een laatste samenwerking met Warner Music Group aangegaan en hebben ze samen de originele versie van Ready to Die vinyl en Life After Death cassette uitgebracht. De gehele collectie is via de
KITH website te koop.