UK rapper
Stormzy ligt onder vuur sinds hij een lucratieve samenwerking is aangegaan met McDonald’s. De samenwerking levert een hoop negatieve reacties op sociale media op.
Vorige week woensdag werd de samenwerking met McDonald’s aangekondigd en viel al snel bij fans op dat een sociale media post uit 2023 over Palestina was verwijderd van Stormzy’s instagram.
Aanbevolen Video
Scroll om verder te lezen
In de samenwerking met McDonald’s is Stormzy te zien terwijl hij een McDonald’s inloopt en zijn eigen menu besteld. Zijn menu genaamd de ‘Stormzy meal’ bestaat uit negen McNuggets, Friet, BBQ saus, Sprite en een Oreo McFlurry.
De negatieve publiciteit rond de samenwerking van Stormzy en McDonald’s heeft echter een nieuwe wending gekregen. In verschillende McDonald’s vestigingen verspreid over Zuid Londen, waar Stormzy vandaan komt, zijn grote stickers geplaatst waarop de tekst staat “Stormzy has ’sold out’ appologies for any disappointment.” Met de actie willen tegenstanders op een creatieve manier hun ongenoegen duidelijk maken over Stormzy en zijn samenwerking met McDonald's.
In januari van 2024 werd er een oproep gedaan om McDonald’s te boycotten. Deze oproep werd gedaan nadat via sociale media duidelijk werd dat McDonald’s franchise vestigingen in Israël menu’s uitdeelden aan soldaten.
Stormzy zelf had in oktober van 2023, na de aanval van Hamas op Israël, net als een hoop andere artiesten een bericht gedeeld op Instagram met “Free Palestine” waarin hij opriep om het geweld te stoppen.